Ekonomi

Ford elektrikli araç stratejisini yeniden şekillendiriyor, F-150 güncellemesini erteliyor

Ford Motor Company, elektrikli araç (EV) stratejisinde, planlanan üç sıralı bir elektrikli SUV’un iptali ve en çok satan F-150 pikabının yeni bir elektrikli versiyonunun piyasaya sürülmesinde bir gecikme de dahil olmak üzere önemli bir değişiklik olduğunu açıkladı. Bu düzenlemeler Ford’un maliyetleri düşürme ve yeni modelleri piyasaya sürdükten sonraki ilk yıl içinde faiz ve vergi öncesi pozitif kazanç (EBIT) elde etme çabalarının bir parçasıdır.

Ford’un Mali İşler Direktörü John Lawler, “Fiyatlandırma ve marj baskısı nedeniyle, tüm yeni modellerin lansmanından sonraki ilk 12 ay içinde pozitif EBIT’e ulaşma hedefimizi karşılamak için ürün ve teknoloji yol haritamızı ve endüstriyel ayak izimizi ayarlama kararı aldık” diyerek bu stratejik dönüşün önemini vurguladı.

Ford, değişen pazar taleplerine yanıt olarak, gelecekteki ürün gamını yeni bir elektrikli orta boy pikap ve minibüsle genişletiyor. Kamyonet ve ticari araçlar gibi zaten güçlü olduğu segmentlerde başarı yakalayan şirketin hisseleri açıklamanın ardından %1,1 oranında yükseldi.

Hibrit araç satışları arttıkça Ford da bu alandaki yatırımlarını artırıyor. Otomobil üreticisi, gazla çalışan otomobillerden elektrikli araçlara daha uygun fiyatlı bir geçiş olarak kabul edilen hibritlerin güçlü satışlarını gördü. Bu değişim, şirketin elektrikli araçların üretim maliyetlerini düşüren Çinli üreticiler ve Tesla’nın artan rekabetiyle karşı karşıya olduğu bir dönemde gerçekleşiyor.

Ford CEO’su Jim Farley, elektrikli araçların üretim maliyetlerinin düşürülmesinin şirketin gelecekteki sağlığı için çok önemli bir hedef olduğunu vurguladı. Ford bu yıl elektrikli araçlardan 5,5 milyar dolara kadar zarar etmeyi bekliyor. Farley, Kaliforniya’daki uzman bir ekibi uygun fiyatlı elektrikli araçlar için yeni bir mimari geliştirmekle görevlendirdi ve bu teknolojiye dayalı ilk araç olan orta boy bir elektrikli pikabın 2027’de piyasaya sürülmesi planlanıyor.

Şirket ayrıca, üç sıralı elektrikli SUV’un iptali nedeniyle yaklaşık 400 milyon dolarlık özel bir gayri nakdi ücret alacak ve potansiyel olarak 1,5 milyar dolara kadar ek harcamalara ve nakit harcamalarına yol açacak.

Ford’un saf elektrikli araçlara yönelik sermaye harcamaları, şirket hibrit araçlara daha fazla önem verdiği için %40’tan yaklaşık %30’a düşecek.

Ford, maliyetleri daha da düşürmek ve ABD Enflasyon Azaltma Yasası teşviklerine hak kazanmak için bazı batarya üretimini başka bir yere taşıyor. Şirket, Mustang Mach-E araçları için akü üretimini Polonya’dan Hollanda, Michigan’a taşıyacak ve SK Innovation ile Kentucky’de bir ortak girişim kurarak 2025 ortalarında E-Transit minibüs için hücreler ve 2025 sonlarında Tennessee’de yeni elektrikli ticari minibüs için aküler üretmeye başlayacak.

Ford’un 2025’in ilk yarısında elektrifikasyon stratejisi, teknoloji gelişmeleri, karlılık ve sermaye gereksinimleri hakkında ayrıntılı bir güncelleme yapması bekleniyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort